Friday 22 March 2013

Adakah Bagan Serai kawasan "gay safe area"?




Tak tahu pula kami ada kawasan yang sebesar Parlimen dan majoriti pengundi dalamnya adalah kaum nabi Lut yang sesat kerana mengamal cara hidup gay dan pengamal serta penyokong gaya hidup LGBT.

Tahu nak spin macam mana. Nak kata ini kelemahan Menteri Besar BN Zambery atau kejayaan PR.

Akan 'stay' di Lembah Pantai untuk perjuang hak Melayu untuk murtad
Yang pastinya kemungkinan besar Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim akan bertanding kerusi Parlimen di Perak dalam pilihan raya umum akan datang.

Beliau berkata demikian ketika ditanya dan laporan disiarkan oleh akhbar Sinar HARUAN sama ada beliau akan mempertahankan kerusi Parlimen Permatang Pauh di Pulau Pinang.

"Ada yang mengatakan saya perlu pergi ke Perak atau Selangor tetapi saya berfikir mungkin di Perak. Namun tiada keputusan telah dibuat. Saya masih memikirkannya, "kata Anwar.
 

Takut malu majoriti turun mendadak
Walau bagaimanapun, Anwar menolak spekulasi bahawa beliau mungkin berpindah ke Lembah Pantai, di mana anak perempuannya Nurul Izzah  menjadi Ahli Parlimen kawasan tersebut.

"Biarkan dia tinggal di Lembah Pantai. Mengapa saya perlu mengganggu beliau? Raja Nong Chik Menteri Wilayah Persekutuan dan Kesejahteraan Bandar Menteri sudah cukup mengganggunya, " katanya, sambil ketawa kecil.

 

Anwar menjadi wakil rakyat  Permatang Pauh MP sejak beliau berada dalam Umno sehingga dia dipecat daripada parti pada 1998 dan dipenjarakan atas tuduhan rasuah dan sodomi.

Walau bagaimanapun,  isterinya, Presiden PKR Dr Wan Azizah Wan Ismail telah memenangi kerusi tersebut dalam tiga pilihan raya umum sehingga dia melepaskan kerusi pada tahun 2008, untuk memberi laluan kepada Anwar.


Anwar telah memenangi kembali kerusi dengan lebih 15,000 majoriti undi dalam pilihan raya kecil.


Di mana kawasan di Perak yang ada ramai LGBT untuk Anwar bertanding?


Kami The Unspineers rasa Anwar bukan cari "gay safe area" tapi safe seat untuk dia bertanding. Permatanag Pauh bukan lagi kawasan yang selamat untuknya walaupun dia menangi Permatang Pauh dengan undi lebih 15,000 ketika PRK.

Kurang dari 15,000 akan memalukannya maka dia cari kerusi lain yang dia boleh menang senang dan tak malu untuk dibandingkan dengan pencapaian sebelum ini. 


Maka kemungkinan besar Anwar akan cuba pergi ke Bagan Serai yang mana ahli Parlimennya sudah jadi ahli bebas. Ahli ParlimenBagan Serai Mohsn Fadzli  tidak pernah jadi ahli PKR dan bertanding hanya kerana dia kawan lama Anwar. Dari awal, dia tak dilibatkan dalam program dna kegitan PKR kawasan.

0 comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.

Followers